Betalingsregeling

Stap

1

Herinnering

Is de huur niet vóór de eerste van de maand betaald? Dan sturen wij een herinnering, waarin wij je vriendelijk verzoeken om de huur aan ons over te maken.

Volgt hierop geen betaling, dan versturen wij de wettelijke aanmaningsbrief dat je binnen 14 dagen de huur moet betalen.

Stap

2

Huisbezoek/uitnodiging kantoor

Bij geen reactie, betaling of contact plannen wij een onverwachts huisbezoek in. Wij komen dan bij je langs. Wanneer je niet thuis bent wordt je uitgenodigd voor een gesprek op kantoor. Volgt er dan nog geen betaling of een reactie, dan word je aangemeld volgens de wettelijke Vroegsignalering Wet. Jouw gegevens worden doorgegeven aan de gemeente Noordoostpolder/financieel loket. Zij komen bij je langs om te kijken of je hulp nodig hebt.

Stap

3

Deurwaarder

Wanneer de huurachterstand blijft oplopen of als er geen contact is gekregen via ons of de hulpverlening, wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau. Ongeacht de hoogte van de huurachterstand. Het incassobureau neemt het dossier van Mercatus over en je zult met hun betaalafspraken moeten maken. Als dat niet gebeurt en de achterstand blijft oplopen is er een kans dat je jouw woning kunt verliezen.

Stap

4

Betalingsregeling aanvragen

Lukt het je niet om op tijd te betalen? Hoe eerder je aan de bel trekt, hoe beter. Samen kunnen we kijken naar een oplossing, bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling of doorverwijzing naar de hulpverlening.

Wil je een betalingsregeling aanvragen? Klik op de onderstaande knop.

Betalingsregeling